In het gemeentehuis van Oss ontving wethouder Thijs van Kessel uit handen van: Rian van Schijndel – voorzitter Maashorst Ondernemers, Hendrik Hoeksema – Voorzitter Maasmeanders en Dorinne Swinkels – secretaris Maashorst Boeren, de eerste ‘flessenpost’. Zij staan voor een groot aantal georganiseerde vrijetijdsondernemers die een beroep doen op de lokale en regionale overheden om gezamenlijk de noodzakelijke stappen te zetten, die moeten leiden tot een professionele regionale marketing organisatie.
Stichting Maasmeanders vraagt met flessenpost aandacht voor de veerverbindingen
BERNHEZE – ‘Om de regio, Noordoost-Brabant en het Land van Maas en Waal, meer bekendheid te geven bij de consument kunnen we niet zonder de hulp van de overheid!’, geven de afzenders van de noodkreet af in de ‘flessenpost’ die een groot aantal regionale vrijetijdsondernemers vertegenwoordigt.
De boodschap luidt: meer bekendheid aan de regio bij de consument en dat kan niet zonder de hulp van de overheid
‘Om de regio, Noordoost-Brabant en het Land van Maas en Waal, meer bekendheid te geven bij de consument kunnen we niet zonder de hulp van de overheid!’
Sinds 2017 zijn zeven organisaties uit de vrijetijdssector al regionaal georganiseerd en hebben gezamenlijk een aantal promotiezaken uitgevoerd. De vrijetijdssector is landelijk al jaren een van de succesvolste economische sectoren. Onze regio blijft al jaren achter binnen de provincie Noord-Brabant, wanneer het gaat om de bestedingen. Dat ligt zeker niet aan een gebrek aan omgevingskwaliteiten. Het grote gemis is een goede professionele marketingorganisatie en structurele samenwerking met de (regionale) overheden.